Monday, 24 August 2009

MARHABAN YA RAMADHAN AL-MUBARAK everyone!

Ramadhan datang lagi! ;)

Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.

1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-

2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

3. Abu Hurairah telah berkata : Aku telah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda tentang Ramadhan yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(Ramadhan) penuh keimanan dan keikhlasan diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu. - Hadis riwayat Bukhari, Muslim, Tarmizi, Abu Daud, Nasai'e,Malik,Ahmad dan Baihaqi-

4. Daripada Abu Hurairah telah berkata: Rasullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Sembahyang yang difardhukan kepada sembahyang yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan Jumaat kepada Jumaat yang sebelumnya merupakan penebus apa antara keduanya, dan bulan kepada bulan(iaitu Ramadhan) merupakan kaffarah apa antara keduanya melainkan tiga golongan : Syirik kepada Allah, meninggalkan sunnah dan perjanjian (dilanggar). Telah berkata Abu Hurairah : Maka aku tahu perkara itu akan berlaku, maka aku bertanya: Wahai Rasulullah! adapun syirik dengan Allah telah kami tahu, maka apakah perjanjian dan meninggalkan sunnah? Baginda S.A.W bersabda : Adapun perjanjian maka engkau membuat perjanjian dengan seorang lain dengan sumpah kemudian engkau melanggarinya maka engkau membunuhnya dengan pedang engkau, manakala meninggal sunnah maka keluar daripada jamaah(Islam).-Hadis riwayat Ahmad, Al-Hakim, dan Baihaqi-

5. Daripada Abi Soleh Az-zayyat bahawa dia telah mendengar Abu Hurairah berkata: Rassullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Setiap amalan anak Adam baginya melainklan puasa maka ia untukKu dan Aku akan membalasnya. Dan puasa adalah perisai, maka apabila seseorang berada pada hari puasa maka dia dilarang menghampiri(bercumbu) pada hari itu dan tidak meninggikan suara.Sekiranya dia dihina atau diserang maka dia berkata : Sesungguhnya aku berpuasa demi Tuhan yang mana diri nabi Muhammad ditanganNya maka perubahan bau mulut orang berpuasa lebih harum di sisi Allah pada hari qiamat daripada bau kasturi, dan bagi orang berpuasa dua kegembiraan yang mana dia bergembira dengan keduanya apabila berbuka dia bergembira dengan waktu berbukanya dan apabila bertemu Tuhannya dia gembira dengan puasanya. -Hadis riwayat imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad, Ibn Khuzaimah, Ibn Habban dan Baihaqi-

winkwink says ; dpt puase jap jew kt uma.going back to surabaya diz thurs.huuu.ramadhan al-mubarak everyone n selamat menunaikan ibadah terawih.! ;)

happy 20th b'day RAIHUL NAJWA!



HAPPY B'DAY RAIHUL NAJWA aka WA!

today,hereby..ehem2..
24th august 2009,
i wud love to dedicate diz post of mine..
to d one n only, d one who cud nvr be replaced, d one who've been by my side all diz while,
or in otha word,
my BFF,
a very HAPPY BDAY!

wa..
thanx 4 d fwenship u offer,
thanx 4 all those sweet n sour memories we have,
thanx 4 listening, sharing n being thre!
syggggg bangat kat wa!


raihul najwa!
ur one of Allah creation dat cud never be replaced!
;)
n im proud to tell u dat,
i'm LUCKY to know n to have a such a wonderful fwen lyke u!
LUV u loadsss gurl!
xoxo
she's my guardian angel! <3 ;DD



winkwink says ; tup tap tup tap, dh nk dkt 12yrs we've know each otha kn wa.?hehe.nak kawen pn nt kne ade approval wa!haha. LOL

Saturday, 15 August 2009

SETEM



last last week, i went out with k.amar to midV.
i arrived thre around 12.30pm,( ekk k.amar.?hehee)
we met infront of teddy tales and decided to catch a movie.hehe.
i dun wily have anything on mind while k.amar wish to watch a movie called...
ehmm,pew ekk..
haha.
lupe laa k.amar.hehehe.
but suddenly, k.amar changed her mind and we discussed on wut to wtch.
(hehe.mcm PBL laak.haha.)
as we Q up, k.amar told me bowt THE PROPOSAL, by sandra bullock n i-can't-remember-the-actor-names.heh.
we talked n talked...
aikk,nk smpai counter laaaa..

'CPTT pikaa! nk tgk pew nieyh.?'. she said.
i was soooo blurr dat tyme.
i couldn't decide.
suddenly, something cme uwt from my mouth.
'SETEM?'

we agreed n chose the time.
*SENYUM*

......................................

ate at KFC

......................................

window shopping..

......................................

ahha..it's TIME!
k.amar bought popcorn n orange mirinda.
'mcm DATING tol tol dah nie'. she said.
hahahahaa.

we walked and entered GSC theatre room num 9.
n the movie started.

1 minutes later..

HAHAHAHAHAHAHA!!!
i burst into laughter! i cudn't take it!
it's sooo FUNNY! hilarious!
hahahahahahaha.
its a bout two guys who met in an orphanage house since they're young
that lied to ppl, to earn money for living.
bcuz of one old unique stamp, they're caught into trouble.
HAHAHAHHAHA.
i cudn't stop laughing.
the best part was...

guy 1 ( vanida imran's hubby ) : yg ko pakai mcm ni spe sruh.?
guy 2 (afdlin shauki ) : dh ko yg sruh,ak pkai la.
guy 1 : ble plak.?
guy 2 : ko yg ckp, justin timberlake.!
guy 1 : ak ckp just-don't-be-late.bkn justin timberlake.

hahaha.
i suggest u to watch diz movie!
i think it's a brilliant movie from kabir bhatia!
well done.! ;DD

well,after the movie, k.amar n i decided to go home cuz it's already late in the eve n it's time to go.
hehehe.
but one thng, KTM was packed packed packed with human being and i barely able to breath in the KTM.
hahahaha.
metaphore!
but,atleast,safely home.


winkwink says ; Malaysia do have quality movies,directors,actors n actresses. you just have to gve them chance! ;)

Sunday, 9 August 2009

aQuaria

after all this while..
this is d 1st day i, me, becoming an AQUARIAN.
again.
such a tiring day.
suda lame tidak kerja.
n suddenly kerja.
i was quite blur at 1st, but later i managed to cope.again.
;)
BUT...
kaki lenguh.
badan penat.
LETIH.
mau tido laa..
nyte nyte WORLD!

winkwink says ; ESOK masih keje.huhu

Saturday, 8 August 2009

friday night blues..


uwaaa..!!
dunno why..
but i'm feelin' sooo melancoly tonight.
urghhhh.
hate when i feel this way.
it's like an enormous gigantic STONE is upon ur head.
n ur stuck.
n there's no other way to get rid of it.
urgghhhh.
HEAVY!
pleaseeeeeeeee. help me out!huhu.
winkwink says ; maybe i shud force myself to sleep. hope it'll get away.


Monday, 3 August 2009

with my munchikins


..31st july 2009..

we had F
UN!

dat day was lyke a dream come true.
evry
body's waiting for it.
;DD
FINALLY!
we got to meet ea
ch other.
eventhough it was just 6 of us..
i'm so glad i met them dat day!

cuz wnduuu sgt d
h!
hehe.*winkwink*
thanx guys!
LUV LUV LUV u munchikins! ;)


'de toilette HOTTEST diva! baaaaaa.!'

'escalator'


winkwink says ; kakakss,,sowee lmbt! hehehe.31st july seems far away dy.bt those memories will remain forever dearest! ;)